Ledenmenu

Inloggen

Ledenblad

FAQ

Hier is een begin gemaakt van een overzicht van veel gestelde vragen met bijhorende antwoorden.

Heeft u suggesties voor andere vragen en mogelijke antwoorden geef die dan door op:

redactie@cadillacclub.nl

 

Heeft de CCN een centrale sleutelplek of een centraal trefpunt in Nederland

Nee, helaas niet.

 

Heeft de CCN een centraal magazijn?

Nee die is er niet. Er zijn wel diverse leden met voorraden van gebruikte en nieuwe Cadillac delen.

Verder zijn er diverse sponsors die onderdelen op voorraad hebben of kunnen bestellen.

In het clubblad The Standard worden regelmatige adressen genoemd van interessante leveranciers. Zowel voor nieuwe als gebruikte onderdelen.

In de rubriek vraag en aanbod worden veel onderdelen te koop aangeboden. U kunt contact opnemen met de aanbieders en ook met de leden van de technische commissie die u vaak verder kunnen helpen met het vinden van onderdelen. Op sites zoals www.marktplaats.nl en www.ebay.com zijn onderdelen te vinden.

Voor nieuwe Cadillacs is praktisch alles te vinden op www.car-parts.com

 

Waar kan ik terecht voor het onderhoud van een Cadillac

Diverse sponsors zijn garagehouders waar men terecht kan voor het onderhoud van een Cadillac.

Verder zijn er diverse leden die graag sleutelen aan Cadillacs.

Via de technische commissie en het bestuur kan men in contact worden gebracht met reparateurs.

Leden kunnen in het clubblad The Standard meer reparatieadressen vinden die door onze leden worden aanbevolen. Op de rondritten en technische dagen wisselen leden kennis uit over goede en soms ook over slechte adressen voor reparaties en onderdelen.

 

Is er een Cadillac museum in Nederland

Dat is er niet. Maar als u graag veel Cadillacs bij elkaar wilt zien ga dan naar LaSalle Classic cars in Alphen a/d Rijn.

Het idee van een museum zou onderzocht kunnen worden. Er staan hallen en showrooms leeg en misschien is het een idee om  gezamenlijk met een aantal Cadillac-eigenaren iets te huren voor het tentoonstellen of ter verkoop aanbieden van Cadillacs.

 

Doet de CCN aan centrale inkoop van delen

Nee. Maar diverse leden van de CCN hebben goede contacten in Amerika en combineren vaak het transport van onderdelen om kosten te sparen.

 

Heeft de CCN een technische commissie

Er zijn 4 leden in de technische commissie waar leden en niet leden vragen aan kunnen stellen.

 

Kan men bij de CCN terecht voor aankoopadvies en verkoop advies van Cadillacs

Via de technische commissie en het bestuur is het mogelijk om in contact te komen met leden die advies willen geven. Soms zijn onze leden bereid dit advies gratis te geven. Dit geldt zowel voor leden als niet-leden omdat wij hopen dat niet-leden na de aanschaf van een Cadillac lid zullen worden van de CCN. Indien het advies uitgebreid is, bijv. door te gaan kijken naar de Cadillac die men wil kopen, kan het zijn dat de adviseur hiervoor een vergoeding vraagt.

Het is zeer verstandig om bij ons advies aan te vragen omdat er binnen de CCN zeer veel kennis is over de techniek, het restaureren en de waardes van Cadillac. Dit vermindert de kans op latere tegenvallers.

 

Voert de CCN taxaties uit

In tegenstelling tot enkele andere merkenclubs voeren de leden van de technische commissie geen taxaties uit. We raden aan om taxaties uit te laten voeren door een taxateur die een taxatierapport kan uitbrengen conform de eisen van uw verzekeraar.

Let op de voorwaardes die uw verzekeraar stelt ten aanzien van de geldigheidsduur van het rapport.   De CCN heeft een sponsor die taxateur is. Verder kunt u op internet taxateurs vinden.

 

Hoeveel leden en Cadillacs zijn er bij de CCN aangesloten

In oktober 2011 telde de CCN ca. 400 leden die zo’n  550 Cadillacs bezitten en 18 donateurs die geen Cadillac bezitten.

 

Wat zijn de populairste modellen en bouwjaar binnen de CCN

Het populairste model is de 1976 Cadillac Eldorado Convertible waarvan er ca. 19 zijn.

Dit was het laatste jaar dat de grote convertible werd gebouwd.

Uit 1959 het jaar van de grote vinnen zijn er ca. 45 in de CCN.

 

Wat wordt gedaan op een technische dag

Doorgaans worden er jaarlijks 2 technische dagen georganiseerd. Meestal is dit bij een garage waar onze Cadillacs op de brug gezet kunnen worden voor inspectie.

Op verzoek en als er voldoende tijd en onderdelen beschikbaar zijn kunnen tijdens technische dagen kleine reparaties worden uitgevoerd door aanwezig leden of het personeel van het bedrijf dat de dag organiseert. Op een technische dag kan een thema worden behandeld zoals bijv. de werking van een automatische versnellingsbak, anti-roestbehandeling, plaatwerk. Op een technische dag wordt geen rondrit gehouden.

 

Waar moet op gelet worden bij de aanschaf van een Cadillac en  zijn er specifieke punten zwakke punten van een jaar/model

Hier over meer elders op deze site in de rubriek Techniek.

 

Het kopen en invoeren van Cadillacs uit Amerika

Veel leden hebben hier ervaring mee. Verder is een sponsor SCL gespecialiseerd in het invoeren van Cadillac.

 

Waar wordt op gelet bij een RDW keuring voor invoer

Koplampen.

Chassis nummer,  inslag als die er niet in staat.

 

LPG in een Cadillac

Voor de modellen met grote motoren is IMPCO de meest geschikte keuze.

Vanaf 1971 zijn de motoren van Cadillacs uitgevoerd met geharde zittingen, hierdoor slijten deze veel minder dan die uit de jaren ervoor. De jaargangen voor 1971 lopen uitstekend op gas met verhoogde slijtage. Er zijn weinig eigenaren die preventief geharde klepzetels in de koppen laten zetten. Dat kan eventueel later als een koprevisie nodig is.

 

Werkplaatshandboeken

Het aanbod op internet (met name Ebay) van werkplaatsboeken (Workshop manuals) en Fisher manuals (over plaatwerk en koetswerk) is groot.

Verder zijn er sponsors die deze boeken kunnen leveren.

Het wordt sterk aangeraden om een workshop manual bij de Cadillac te hebben ook als de eigenaar zelf niet sleutelt. Voor de reparateur is die zeer handig en soms noodzakelijk.

 

Heeft de CCN een Forum

De CCN heeft geen forum.

 

Wie heeft de website van de CCN gemaakt?

Daniel Treuren heeft de structuur van de site gemaakt in WordPress. Zijn site is www.thecapguy.nl. Hij heeft hem op zo gemaakt dat wij zelf de site kunnen bijhouden en op simpele wijze veranderingen kunnen aanbrengen zoals het plaatsen van teksten, fotogalleries, berichten en documenten zoals de Pdf’s en Flipping books van clubbladen.

Momenteel wordt de site onderhouden door Ferry Balk en Koen Ongkiehong.

Andere vragen??

Heeft u andere vragen waarvan u vindt dat die hier bij de FAQ moeten staan met antwoord geef die dan door via redactie@cadillacclub.nl